onsdag den 19. marts 2014

En anmeldelse af App's til din træning og dagligdag i et sundere liv :)


Jeg har i noget tid ville lave en anbefaling af nogle af de App's jeg bruger i min træning og i min dagligdag. Det kan være svært at finde rundt i det virvar af valgmuligheder der er, men at få noget anbefalet er altid en fordel, så nu vil jeg anbefale og fraråde jer på det groveste nogle af de App's jeg har stillet bekendtskab med. Jeg har en Iphone så tjek lige selv op på om App'en virker til din mobil eller tablet.

Moves
En App der kan holde styr på din dagligdag, hvor meget du bevæger dig eller mangel på samme. Ideen er at du holder App'en tændt i baggrunden hele tiden for at den kan registrere dine bevægelser ved at benytte sig af GPS signaler. Den kan registrere om du går, løber, cykler eller benytter andre former for transport og beregne hvad du dagligt får brugt af kalorier. Den kan knyttes til App's som Lifesum eller Fitness World hvis du vil holde styr på dit kalorieforbrug. Min mening: spil af penge. Jeg købte den fordi jeg tænkte at det kunne være meget sjovt at se hvor meget jeg bevæger mig og alt det den lovede. GPS delen gør bare at App'en bruger så meget strøm at inden halvdelen af dagen er gået skal du oplade din telefon igen, og det fungerer bare slet ikke for mig. Selv når den var sat på power safe slugte den alt batteriet. Samtidig oplevede jeg flere gange fordi jeg cykler stærkt (ja jeg er sej nok ;) ) at den registrerede det som køre bil eller andet og jeg selv skulle ind og ændre for at få kalorieforbruget korrekt. Og når ordet korrekt nu bliver brugt, så opdagede jeg flere gange at GPS signalet sagde at jeg var andre steder end jeg var. Desuden var det ikke alle kalorier jeg forbrændte den sendte til de tilknyttede App's, hvilket var grunden til jeg købte den. Så Don't do it! http://www.moves-app.com/

Lifesum
En App der kan ved at indtaste afmålte mængder beregne hvor mange kalorier du får igennem din mad. Ved at indtaste dine oplysninger som højde, alder og vægt og et ønsket vægttab kan det beregne hvor mange kalorier du skal spise om dagen for at du taber dig. Du kan selv vælge hvor meget du vil tabe dig men den kan også råde dig til hvad er mest fornuftigt. Den har en stor database og kan bruge QRReader på forskellige stregkoder og genkende mange så man ikke behøver indtaste det hver gang. Den er gratis men man kan købe et abonnement så man har flere funktioner. Min mening: Jeg er vild med den hvis man gider taste en masse. Jeg synes den er nem at bruge og overskuelig. Den viser hvordan dine måltider fordeler sig indenfor kulhydrater, protein og fedt. Man kan desuden vælge at følge en kur med den nye opdatering, såsom 5:2, LCHF eller proteinkuren. Da jeg ikke har testet den i forhold til det har jeg ingen meninger om den funktion. Du kan desuden indtaste din daglige motion, igen via en database eller taste direkte hvad du har forbrændt, f.eks. på løbebåndet eller lign. Så kan man lide at taste er det en fantastisk App til at holde styr på sit kalorieforbrug. https://lifesum.com/

Seconds Pro
En App til at holde styr på tid, intervaller og alt hvad det indebærer at træne efter tid. Du kan selv lave intervaller eller bruge nogle modeller App'en har indbygget. Der er desuden mulighed for at sætte lyd, skifte farver og indsætte pauser, så den har uendelige muligheder. Man kan selv skrive tekst så man ved hvad de forskellige intervaller er, i forhold til gentagelser eller hastighed afhængig af hvad man skal bruge den til. Jeg er vild med den App. Koster lidt men er alle pengene værd. Hver gang jeg laver cirkel træning eller interval løb bruger jeg den. Den tæller ned ved 3 sekunder til næste interval og man kan se på skærmen hvad det er hvis man har tastet det, jeg elsker den. Skal man træne på tid er det et godt køb.
https://itunes.apple.com/us/app/seconds-pro-interval-timer/id363978811?mt=8

Sleep Time
Denne App fås i light version og pro version. Jeg startede med at bruge light versionen før jeg endte med at købe den rigtige. App'en kan registrere din søvn ved at du lægger telefonen under hovedpuden tændt med en indstillet alarm for hvornår du skal op.
App'en kan så registrere hvordan du sover, hvornår du rammer REM søvn og hvor meget du får sovet. Desuden er alarmen lavet sådan at den vækker dig i et tidsvindue på 15-30 time, i det vindue hvor du er tættest på at være vågen. Ved at vågne på denne måde opnår man at være mere udhvilet og frisk istedet for at blive vækket når man ligger i en dyb søvn. Dette betyder at din alarm til kl 6:30 kan ringe 6:15-6:45, hvis man har sat vinduet til 30 min. Det skal man have i baghovedet når man sætter alarmen. Når man vågner kan man måle puls hvis man har downloadet den tilhørende pulsmåler App. Jeg er vild med Sleep time. Jeg elsker den måde den vækker mig på med rolig musik (man kan vælge hvilken musik eller sang) og jeg har mulighed for at snooze. Fordi jeg vågner i det vindue jeg er mest modtagelige og vågen til at alarmen ringer føler jeg mig altid mere frisk om morgenen når jeg har brugt den App i stedet for et almindeligt vækkeur. Den sluger lidt strøm, men jeg sætter den i opladeren og ligger den under hovedpuden og sover. Pro versionen giver mulighed for at gemme flere trackings og det kan jeg selv godt lide at holde øje med. Den giver samtidig et gennemsnit over ens søvn hvis man bruger den nok, hvornår man går i seng, hvor meget man sover og hvor effektiv man sover. Jeg synes især effektiviteten kan mærkes når jeg analyserer min nattesøvn. Prøv den af!
http://www.azumio.com/apps/sleep-time/





Ingen kommentarer:

Send en kommentar