søndag den 23. marts 2014

Hvordan lidt avler lidt mere... og lidt mere.... og mere og .......

Jeg kan ligeså godt bekende, jeg har syndet..........
-Hvordan er det så sket?

Manglende planlægning...
Efter sixpack programmet har jeg været lidt svingende omkring kosten. Jeg havde fået oparbejdet en god rutine omkring min madlavning og spisetider. Jeg var blevet rigtig glad for mange grøntsager som jeg aldrig har spist før. Men... Efter sixpack programmet har jeg ikke haft en fast kostplan, men tanker og ideer om hvad jeg gerne ville spise af sunde ting, og det er simpelthen blevet for løst. Jeg kan mærke at når jeg ikke ved hvad jeg skal have at spise, så ryger der ting ned som jeg ikke tænker nok over, og når man først synder lidt så kan man nok godt synde lidt mere. Så jeg er nødt til at vende tilbage til de faste rutiner med at vide en uge i forvejen hvad jeg skal have at spise, så jeg ikke står og ikke er forberedt til de måltider jeg skal lave.

Bare lidt... også lidt mere... også en større portion.
Jeg er sådan en person, alt eller intet. Jeg kan ikke spise en smule slik en lørdag for så næste lørdag ikke spise noget... Når der først er åbnet op for at man godt må synde lidt så sker der et eller andet med mit engagement og når lidt avler lidt mere så ender det bare galt. Så nu hedder det absolut ingenting af alle de fristende ting igen, for jeg har i en periode spist lidt slik og McD mad, hvilket har været hul i hovedet. Jeg har haft det dårligt (ikke samvittigheden alene). Kroppen har haft det fysisk dårligt og jeg har hver gang tænkt at det ikke var det værd. Alkohol har også været en synder i en mindre grad, men alkohol er jo slemt så det bliver også cuttet helt væk. Jeg er slet ikke faldet tilbage i samme stil, men når man ser yoyovægt og folk der taber sig og tager det hele på igen så er det fordi de glemmer at tænke sig om og det skal ikke være mig! Så frem med hjernen igen!

Hvad skal der til?
Jeg har valgt at give Iform kuren en seriøs chance. Jeg ser rigtig gode resultater fra andre der er på den, og har allerede spist en del opskrifter derfra, og synes det kan være et godt udgangspunkt. Jeg kan sagtens klare mig med at spise "almindeligt" fordi som mange siger til mig så har jeg jo aldrig været overvægtig, men fordi jeg stadig gerne vil tabe fedt så er jeg nødt til at planlægge og bruge kræfter på kosten også den vej også vide at jeg ikke ser kiloene sniger sig tilbage.
Iform kuren bygger på måltider der hver især består af 250 kcal og man spiser 5 om dagen. Mit udgangspunkt vil være at spise de 5 gange om dagen, men bliver det nødvendigt vil jeg sætte antal måltider op til 6 fordi jeg træner så meget som jeg gør. Proteinshake vil også være en del af mit liv igen, for nu har jeg fået testet om det har en virkning på min restitution og det synes jeg i den grad det har. Jeg behøver ikke længere se de samme store resultater på vægten men cm mål og fedtprocent skal altså ændre sig noget mere nu! Der er 100 opskrifter til rådighed så det er bare at springe ud i det! Og med struktur på dagligdagens kost igen skal det nok gå i den rigtige retning!
Jeg er stadig i fuld gang med Fit på 100 dage's trænings program og det kører jeg forsat videre med. Jeg har desuden to lørdage i træk cyklet 44 km begge dage så jeg får også forbrændt en del på den konto. Jeg cykler generelt fra A til B så alt hvad der kan tælle med i kcal regnskabet er plus. Så fremad fremad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar