lørdag den 1. marts 2014

Hvorfor gør du det Mie? Hvorfor deler du med andre hvad du går og laver?

Hmmm, nu er jeg nødt til at fortælle lidt om mine tanker med det hele.....
Straffede benene i dag!
Jeg tror et af de gentagende emner der dukker op i en samtale imellem kæresten og jeg for tiden er "hvorfor deler du hele tiden ting på facebook", eller "men kan du ikke bare træne også gøre det for dig selv". Helt ærligt? Nej, jeg kan ikke lade være med at dele, og jeg kan ikke kun træne for mig selv.
Det hele startede ud med at være sådan, jeg ville træne for at ændre min krop og vise folk forandringerne, men som jeg har set fremgang og føler mig inspireret af så mange ting, så ønsker jeg at så mange som muligt har det lige så godt som mig! Jeg tænker tit "hvorfor har jeg ikke gjort det her for mig selv noget før". Hvis man har det så godt som jeg har nu, så ønsker man at dele ud af det, og jeg skal love for at efter jeg har lagt mit liv om på den her måde, så har jeg det forrygende.
Hvorfor så dele det med så mange hele tiden? Noget jeg fandt ud af da jeg startede er at den her industri "at tabe sig", det er svært at finde rundt i. Det bugner med slankeprodukter, i pille-form eller "drik mig som jeg er og det vil slanke". Der er bøger om kure fra fedtet mad til ingen kulhudrater, eller suppekurer eller juicekurer. Alt sammen et kæmpe hul at smide sine penge ned i, og tro mig jeg har selv gjort det. Og hvad fik jeg ud af det? Ingenting, for det er ikke holdbart i længden. Jeg blev fattigere og mere frustreret og forvandlingen udeblev. Jeg ved godt at min start figur ikke er den optimale til et stort vægttab og som  inspirationskilde. Hvis min krop skulle være det, så skulle jeg havde startet på 140kg (for der ville man kunne se en tydelig forvandling). Jeg ser mange forvandlinger på min vej når jeg reasearcher, men problemet er at vejer man 140kg, så er man nok ikke så glad for at tage billeder og ligge det op så hele verdenen kan se det. Nej jeg synes heller ikke i starten at det var sjovt at dele mine deller med hele verden, men da jeg så hvilken fed respons jeg fik for hver gang jeg skrev et nyt indlæg, så tænkte jeg at det er det hele værd! Også synes jeg da også man kan se at der sker noget på min krop :)
Jeg synes forvandlinger skal promoveres, så alle kan se at det er muligt, men der skal også fortælles og forklares præcis hvad det kræver for at se resultaterne. Men mest af alt så synes jeg at det skal være GRATIS. Jeg føler virkelig at den fitness trend der er over os, og alle de slankemidler der suger pengene ud af et budget der bare ikke kan følge med, har taget overhånd, og det har ikke hjulpet mig. Da jeg lagde livet om indså jeg også at mad kan meget mere end jeg har vidst indtil videre. Det behøver ikke være kedelige salater eller supper man skal spise for at tabe sig, for alle ved at efter 5 dage så gider man ikke mere. Jeg stræber efter at spise lækker mad der er sund for min krop, der skal være tilgængelig for alle. Jeg gider ikke i 17 special butikker eller handle på nettet for at købe ind til nogle opskrifter jeg måske kun laver en gang. Så bliver det surt og det gider man bare ikke! Jeg vil lave mad jeg kan spise nu og resten af livet.

Jeg spytter penge og tid i at blogge til alle så de kan få det nemmere med at komme i gang eller blive ved med det de allerede er i gang med: at blive sundere! Et lille skridt af gangen... Jeg læser på livet løs alle de tips og opskrifter der er, og sorterer i dem så det er lidt nemmere for alle der vil have noget kvalitet :)
Men forstå mig ret, jeg er ingen fitness guru. Jeg har respekt for alle dem der har skabt karriere på det, jeg mener bare ikke at sundhed og det at tabe sig skal være så svært, dyrt eller utilgængeligt. Der findes ingen smarte løsninger, det er alt sammen hård træning, sunde madvaner: HVER DAG! Men når det nu skal kræve noget at ændre sit liv, så synes jeg fandeme også det skal være gratis og inspirerende.

Aftens måltid:
I dag gad kæresten ikke spise kedelig mad (igen). Jeg synes nu ikke at min mad er kedelig :) Men vi fandt et kompromis. Det blev til madpandekager (fajita's) med pulled chicken, skyr, salat og salsa. Jeg vil klart anbefale folk at lave pulled chicken, for det er en fantastisk måde at spise kylling på, uden at det altid skal være det samme kedelige pandestegte kylling. Kylling er en god protein kilde men det kan bare blive kedeligt i længden hvis man kun kan tilberede det på en måde. Skyr er i stedet for creme fraiche, for lad os indse det, det er meget sundere og smager næsten ens. Grønsagerne består af avocado, iceberg, agurk og tomater. Man kan altid vælge sine egne grønsager, men avocado er godt for at få lidt sundt fedt! Pandekagerne er whole wheat og ikke noget jeg spiser særlig tit efterhånden, men et kompris jeg gerne vil lave for at kæresten gider spise med mig...

Dagens træning:
Jeg er jo som sagt stadig i gang med Anne Bech's Fit på 100 dage, og i dag var det dag 6, så der skulle straffes ben. Og for første gang kunne jeg ikke træne hjemmefra fordi jeg er i Jylland og besøge kæresten, så det var op på cyklen og besøge den lokale fitness world. Jeg prøver virkelig at træne derhjemme som en del i det her Fit på 100 dage fordi oplægget fra bogen er at man skal kunne træne derhjemme og se resultater. Men da jeg ikke kan slæbe min fitness måtte og kettlebells med til Jylland, blev det i centeret. De tror jeg er tosset når jeg står og laver visse øvelser, men må sige at mine ben gør hammer ondt og jeg sveder vanvittigt, så indtil videre er jeg rigtig tilfreds!

Iform løbet 4 maj 2014:
Jeg har oprettet en begivenhed på facebook (var faktisk det der startede hele samtalen med kæresten omkring alt det her) og inviteret alle piger jeg kender. Jeg håber at så mange som muligt kommer og hepper eller løber med den søndag i maj. Jeg har tilmeldt mig 10 km, sammen med 3 tøser der løber forskellige distancer. Jeg synes det er en fantastisk måde at blive inspireret med alle boderne Iform har opsat, lave noget alternativt i form af at deltage i et løb og hygge sig med folk man kender og holder af. Man behøver ikke kende mig for at deltage i mit event på facebook, faktisk håber jeg at se folk jeg ikke kender tilmelde sig begivenheden på facebook. Lad os dele budskabet! Må det blive en fantastisk dag :D
http://iform.dk/levevis-i-form-loebet-2014/levevis-i-form-loebet-2014-kort-og-godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar