torsdag den 27. februar 2014

Jeg træner også derhjemme, nu med video ;)

Nu med video:
Så kan jeg også kalde mig film producer. Hvor godt det er blevet ved jeg ikke, men bedøm selv. Meningen er at inspirere alle til at komme i gang med at træne, og vise at man ikke behøver et center eller dyre remedier for at det skal lykkes. Jeg kan sagtens finde på at lave sprællemænd eller løb på stedet for at få pulsen op, eller lave squat og lunges hvis jeg har fokus på benene, alt kan laves derhjemme det er bare et spørgsmål om at gøre det. Man kan vælge at dele sine dage op efter fokus områder, eller efter at man gerne vil træne lidt det hele. Det kommer meget an på hvad man vil med sin træning og hvad ens udgangspunkt er. Jeg træner selv fokus områder fordi jeg træner næsten hver dag, men træner man to-tre gange om ugen kan man sagtens tage alle de store muskel grupper når man har fundet alt udstyret frem. Jeg kan anbefale youtube hvis man har en computer eller et smart tv der kan streame alle de fantastiske fitness videoer der ligger på nettet efterhånden. Jeg vil især anbefale Fitnessblender som har et utal af videoer med mange forskellige øvelser og fokus punkter. De viser også i mange af deres videoer hvor mange kalorier du er i gang med at forbrænde og det kan give god motivation. Det er på engelsk men man burde sagtens kunne følge med:
http://www.youtube.com/user/FitnessBlender


Fif til at træne derhjemme:
Det kan være svært at komme i gang med at træne derhjemme, eller tage det alvorligt. Jeg har samlet nogle tips der kan gøre det nemmere at komme i gang med at træne.
  • Hav et stopur ved hånden
Det er en god ide at træne og vide hvor lang tid man træner. Man kan f.eks. holde øje med om man bliver hurtigere til at udføre en række øvelser hvis man har et trænings-program man følger, eller hvis der er indlagt pauser kan man tage tid på hvor korte pauserne er. En undersøgelse viser at kvinder der træner meget, på en uge skyder en hel time ved siden af hvad de rent faktisk træner. Kvinderne blev bedt om at logge deres træning imens de blev overvågede, og en time havde kvinderne altså skudt ved siden af hvad de rent faktisk havde trænet. Så drop at gå for meget rundt om dig selv hvis du vil se resultater, måske mangler du en hel time om ugen fordi du ikke træner effektivt nok. Og jeg ved ikke med andre, men jeg har ikke tid til at spilde en time når det kommer til træning på at drikke vand eller dagdrømme. Så tag tid på din træning.
  • Hav et håndklæde og en vandflaske i nærheden
Det kan ikke undgås at man vil svede (i hvert fald ikke hvis du gør det rigtigt!). Så hav et håndklæde i nærheden så du kan tørre sved af panden. Man kan også træne på et håndklæde hvis man ikke har en måtte. Man skal næsten være glad for at se de "dyre" dråber, men de kan også være irriterende. Og husk endelig at drikke masser af vand når du træner!
  • Sæt musik på
Studier viser at hvis man hører musik når man træner kan man præstere op til 20% bedre end hvis man ikke bruger musik. Selv bliver jeg glad og fokuseret når musikken er på. Man kan også bruge musikken som pejling "jeg løber hele dette nummer også tager jeg en pause" eller "i omkvædet giver jeg den max gas". Selv lytter jeg til meget forskellig musik, og jeg kan sagtens finde på at synge med!
  • Giv den gas i den halve til hele time det gælder
Man tror ikke det kan lade sig gøre at få sved på panden derhjemme, men det kan det. Og sæt ikke tempoet ned når du sveder bare fordi du ikke associerer sved på panden med det at ligge i din dagligstue og lave øvelser. Når redskaberne er fundet frem så gælder det om at tænke "træning"! Så giv den gas i den halve til hele time det drejer sig om. Det gode ved at træne derhjemme er at du er hjemme når du er færdig. Så man behøver ikke ud på en lang cykeltur for at komme hjem efter en hård træning. Det kan også være mere overskueligt at træne en halv time derhjemme i stedet for at tænke "nu skal jeg træne en hel time fordi jeg endelig er taget i fitness centeret". En halv time fast hver dag eller hver anden giver en masse på kalorie kontoen!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar