mandag den 24. februar 2014

Anne Bech, fit på 100 dage! Dag 1 :)


Efter sixpack programmet er slut, har jeg skulle kaste mig over noget nyt. Det nye har jeg valgt bliver Anne Bech's Fit på 100 dage. Det ligger ikke så langt fra det jeg allerede har kastet mig ud i med madvaner, derfor tænkte jeg at det er en meget god efterfølger. Træningen bliver en anden. Jeg har lagt rigtigt meget træning i at skulle se resultater på maven, men her har jeg at gøre med et trænings-program der skal forme hele kroppen, og det var også naturligt at det var næste skridt. Jeg har i den foregående uge spist som jeg ville fordi en uges break fra påkrævet, troede jeg. Det har efterladt tydelig spor. Jeg har haft det skidt, været oppustet og mangel på energi selv når jeg lige havde spist. Jeg spiste ikke vanvittigt anderledes, men der sneg sig lidt slik, pizza og sovs ind, og jeg var ikke så god til at få spist mellemmåltiderne. Så det er en topmotiveret Mie der er klar til den næste udfordring! Så vil det vise sig om Anne Bech nu også er så god som man skulle tro.

Hvordan er det bygget op?
Maden er som sagt meget det samme, protein fylder meget på tallerkenen. Jeg har i dag f.eks. spist salat med en masse rejer, krabber og laks til frokost. Til morgenmad stod den på skyr med blåbær og en klat honning. Jeg skal til aftensmad have Kalvesteaks med rosenkål og bacon. Til mellemmåltider står den på skyr eller æg. Så protein er til stede i alle måltider, og tilbehør består primært af grønsager og bær. Man skal ifølge Anne Bech ikke spise for meget frugt, fordi hun mener fugtsukker har samme effekt på insulin niveauet som andet sukker, og jeg skal derfor mangle min frugt, og erstatte disse med grønsags stave og bær. Grunden til man godt må spise bær er fordi der er mange antioxidanter i bær, som er gode for kroppen, og få kalorier og lavt frugtsukker sammenlignet med bananer eller æbler. Det bliver en udfordring, men jeg har indtil videre i mit første eksperiment lært at man kan vende kroppen til mange ting, så mon ikke jeg godt kan klare mig uden frugt.
Træningen er bygget op af trænings-pas af de forskellige muskelgrupper og kredsløbs-træning. Man træner max 3 dage i træk og holder en dags pause, nogle gange er det 2 dage i træk og pause. Det er delt op i cyklusser af 5, hvor man kører nogle faste trænings-pas under 1. cyklus, og de skiftes alt afhængig af hvilken cyklus man er i. Kredsløbs-træningen består af løb, fordi løb også skal hjælpe på at stramme ben og give det ekstra. Jeg skal løbe Iform løbet i maj mdr, så det er et godt udgangspunkt at vælge løb. Løbet består af interval træning fordi det gælder om at få max puls og kalorieforbrænding på kort tid. Alle løbspas er på ca. 30-40 min og der er ca. 2 pas om ugen. Jeg trænede første pas i dag for overkroppen og jeg skal love for det er ben hårdt! Pulsen var presset og kroppen udfordret i øvelserne, alt i alt tog det 30 min så det gør også at man kan finde tid i en travl hverdag. Jeg er spændt og motiveret til de kommende dages træning, for det har jeg også undladet i min pause uge!


Mål, vejning og billeder:
Jeg glemte selvfølgelig i går søndag at veje og måle mig. Det har været fast at gøre søndag, men det er nok
også en god ting fordi jeg har tænkt mig at gøre det på en lidt anden måde. Ud af 100 dage vil jeg tage 10 billeder, altså hver gang der er gennemført 10 dage. Jeg tror det er et godt tidsinterval fordi efter 7 dage skete der nogle uger ikke speciel meget, også kan 10 dage give et bedre indblik i udviklingen og forandringen af kroppen. Man skal jo passe på at man ikke konstant kigger efter udvikling men med for korte intervaller for der er også grænser for hvor hurtigt man kan ændre noget. Så 10 målinger må være et godt udgangspunkt. Jeg har valgt at skifte tøj til de nye billeder, fordi de andre shorts er blevet lidt for store, og for at jeg kan kende forskel på billederne.

24.02.2014 kl 18.

Kropsdel
Højre
Venstre
Læg
36 cm
36 cm
Knæ
38,5 cm
38,5 cm
Lår
57,5 cm
57 cm
Numse
99 cm
Hofte
85 cm
Mave
80,5 cm
Talje
70,5 cm
Bryst
85 cm
Hals
32,5 cm
Overarm
27 cm
26,5 cm

Kilogram
67,5 kg
Fedtprocent
21,4 %
Muskel
40,5 %
Vand
55,1 %
Knogle
2,8 %

Vi starter med rosenkål, lidt bacon, løg og kalvesteaks til aftensmad. Også en vigtig grundpille i livet: vand!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar