tirsdag den 21. januar 2014

Ny te til samlingen :) og stadig lidt sygdom....


Pukka te:
Når der drikkes te uden mælk og sukker (som ellers altid har været måden jeg drikker te på) er man nødt til at prøve nogle forskellige varianter. Jeg synes ikke alle te varianter smager specielt godt uden sukker, har aldrig rigtig smagt på teen før nu, og jeg må sige te er bittert, fy for pokker! Så nu har jeg kastet mig over et nyt mærke te, for at se hvordan de smager. Den jeg har købt består af kanel, kardemomme og ingefær. Den dufter fantastisk af kanel, og var nok det jeg faldt for, men smagen er egentlig bare ingefær. Lidt skuffende når man giver 38kr for 20 breve med forventningen om at det smager af kanel, også er det mere bare duften man får. Det gode ved teen er dog at den er 100% koffeinfri, så jeg kan drikke den om aftenen inden sengetid uden at tænke over om jeg nu ikke kan falde i søvn. Jeg vil nok købe nogle flere af mærket, for f.eks. Lipton te er virkelig bittert.

Sygdom:
Jeg har virkelig fået en omgang et eller andet, som tager alle kræfter. I dag har jeg ikke trænet helt bevidst for ikke at presse kroppen når den er i ubalance. Jeg har drukket en del kamille te og spist en masse grønsager for at blive frisk. Har holdt diætten på nær de ekstra kopper te, men har været nødvendigt for at kunne trække vejret. Jeg satser stærkt på at være på benene igen i morgen, også fordi jeg kan mærke at jeg mangler at træne på min nattesøvn. Jeg er slet ikke træt eller aktiv de her dage, og det går ud over nattesøvnen. Samtidig har jeg en form for rastløshed, den slags der kan resultere i mad jeg ikke bør spise! Så jeg er virkelig opmærksom på ikke at falde for fristelserne, selvom når man er syg og det bare er nemt at sige "fuck det hele, jeg spiser junk" så holder jeg ved!

Research:
Jeg bruger rigtig meget tid i sengen under dynen for at blive frisk, og for ikke at spilde tiden har jeg læst en hel del om træning, kost og tilskud. Jeg har indset nogle ting netop om disse emner.
Træning:
Der findes mange svar om hvordan, hvor meget og hvor tungt man skal træne. Jeg mener selv at mine øvelser er gode, og jeg mixer det lidt fra tid til anden så kroppen ikke vender sig til de samme øvelser. Jeg har dog kigget på modstand og hvor tunge mine vægte er, og jeg tror jeg vil sætte gentagelser ned men modstanden op. Dette skal hjælpe med at se flere resultater. Myter går på at kvinder skal træne mange gentagelser men med færre vægte, og det har jeg nu læst mig frem til ikke er tilfældet. Desuden kan man ikke punkt træne som mange tror. Hvis man skal se musklerne skal fedtet væk, så jeg vil oppe konditions træningen, og cykle og gå mere for at forbrændingen kan være max høj. Når fedtforbrændingen er i top og vægtene er tunge, håber jeg kroppen vil reagere positivt.
Kosttilskud:
Jeg læser mig konstant til at man skal tage et hav af tilskud, og det er der mange grunde til, men det jeg bider mest mærke i (som giver mening for mig) er de tilskud man i forvejen har hørt om. Jeg har taget mælk ud af kosten og fordi jeg er laktose allergiker har jeg i forvejen problemer med at få nok kalk. Derfor vil jeg til at tage tilskud med kalk. Dette skal desuden hjælpe min krop nu jeg skal løfte tungere med at stå imod, skal helst ikke have at knoglerne giver op. Multivitaminer er desuden noget jeg også vil til at tage. Jeg spiser rigtig mange grønsager og kød, men for at sikre mig at jeg ikke mangler vitaminer i denne diæt vil jeg tilføje dem til mine tilskud. Nogle multivitaminer kommer desuden med kalk så jeg vil undersøge hvilke jeg skal købe. Det sidste jeg vil kigge på er levertran. Ligesom de andre tilskud har de også mange fordele med når kroppen bliver presset vil levertran være et godt tilskud at tilføje til hård træning, så er jeg også sikker på at jeg er dækket ind her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar