søndag den 12. januar 2014

Status efter første uge!

Lidt om ugen der gik:
Kroppen er i dag træt, og for mig virker det klart som resultat af ingen sukker! Jeg har følt mig afkræftet og svag hele dagen, derfor valgte jeg at droppe træning så jeg kan blive klar igen til næste uge.
Jeg har spist som planen siger, med undtagelse af at snacks i går aftes ikke bestod af skyr som planlagt, men spiste lidt frugt i stedet.
Har ikke en eneste gang i denne uge indtaget sukker i form af slik eller sodavand, har ikke spist forberedt mad eller hvide ting (hvidt brød, hvidt sukker, hvide ris, hvide pasta) og generelt føles min krop som værende ovenpå det meste af tiden.
Jeg har i går og i dag været meget kredsende omkring mad og alt hvad der handler om mad, reklamer er ikke vildt sjove lige nu. Jeg tager mig selv i den klassiske med at åbne køleskabet bare lige for at tjekke, men må alligevel ikke spise noget, så den bliver lukket igen og jeg griner lidt af mig selv. Da jeg vågnede i morges og tænkte at en uge allerede er gået blev jeg lidt stolt, men samtidig også presset ved tanken om at der er 5 uger endnu.
Min krop har været presset fysisk i denne uge. Jeg prøvede for første gang i går et Pilates hold i Fitness World, og jeg kan roligt sige at min core er helt smadret i dag! Så det vil jeg anbefale til alle og selv kaste mig over igen. Jeg har haft meget trætte arme, men maven og benene har faktisk ikke haft det så slemt, så det siger mig at jeg stepper det mere op til i næste uge! Jeg har desuden kigget madplanen lidt igennem, og revideret lidt mad så jeg ikke kommer til at spise det samme. Det kan hurtigt føles ens, når det meste af ens mad består af kød og grønsager, men heldigvis har jeg fundet en del inspiration fra Anne Bech og Iforms hjemmeside. Jeg har droppet hytteost og avocado, not happening for det smager sgu for grimt til mig! Men jeg har derimod spist en del andre ting der har skubbet mine grænser: æg som jeg ellers aldrig spiser, asparges som jeg kun før har fået i tarteletter, pålæg til rugbrød som jeg virkelig er dårlig til at spise og brune ris. Det er fedt at skubbe sine grænser!
Jeg har været meget overrasket over mængderne af mad jeg skulle spise, men samtidig læst en del om hvorfor man skal spise sådan og nærmest hele tiden, og det har givet mig styrket tro på at det er den vej jeg skal arbejde imod. Hvis man kigger på tallene og billederne, tja så er jeg hverken skuffet eller overrasket, for havde forudset at efter en uge sker der ikke det store. Og med de mængder mad jeg har spist skulle man tro at jeg havde taget på, hvilket ikke er tilfældet, så generelt en tilfreds men små træt fighter :)
12/1 2014 kl 18:
Læg (højre) 36,5 cm             -0,5 cm
Lår (højre) 59,5 cm              -0,0 cm
Numse 100,5 cm                  -1,0 cm
Mave 85 cm                         -0,5 cm
Talje 73,5 cm                       -0,5 cm
Bryst 87 cm                          -0,0 cm
Overarm (højre) 27 cm         -1,0 cm

Kg 71,0
Fedtprocent 25,4 %              -0,5 %
Muskel 38,7 %                     +0,3 %
Vand 52,8 %                        +0,8 %
Knogle 3,0 %                       -0,1 %

Ingen kommentarer:

Send en kommentar